top of page

CO MUSISZ WIEDZIEĆ ZANIM ZAPISZESZ SIĘ NA TRENING PRÓBNY

Zaktualizowano: 16 lut 2022

Z tego wpisu dowiesz się co musisz wiedzieć zanim zdecydujesz się umówić na trening próbny.


Jeżeli czytasz ten wpis to prawdopodobnie myślisz już o zapisaniu się trening i Twoją ciekawość wzbudza to co tak na prawdę musisz wiedzieć zanim wykonasz pierwszy krok. Spieszymy z wyjaśnieniami :)


EMS - BEZPIECZNA I SPRAWDZONA METODA TRENINGOWA


Na początek musisz wiedzieć, że trening EMS jest bardzo bezpieczną formą treningu. Jest to metoda treningowa stosowana od wielu lat, poddana wielu testom i badaniom. Trening EMS prowadzony jest przez przeszkolonych i wykwalifikowanych trenerów, którzy dobierają ustawienia maszyny i ćwiczenia tak aby trening był wydajny i bezpieczny. EMS jest z powodzeniem stosowany zarówno u osób niewysportowanych, średnio zaawansowanych jak i profesjonalnych sportowców. Z zasady nie niesie ze sobą ryzyka kontuzji ponieważ poprzez impulsy o niskiej częstotliwości oddziałuje na mięśnie bez obciążania stawów. Co więcej trening EMS jest metodą treningu personalnego, a nawet bardzo personalnego :) W trakcie treningu jesteś sam na sam z trenerem. Z dala od wrzawy i zbędnych spojrzeń czy komentarzy wszechwiedzących gapiów. Tylko Ty i w pełni skupiony na Tobie trener.

Należy jednak wiedzieć, że pomimo, iż w trakcie treningu EMS nie stosuje się zazwyczaj obciążeń zewnętrznych, a sam trening z zewnątrz może wyglądać na "niewinny" i lekki, to tak na prawdę jest treningiem bardzo wymagającym dla ludzkiego ciała ponieważ oddziałuje na układ nerwowy oraz włókna wolno kurczliwe i szybko kurczliwe szkieletowych mięśni agonistycznych i antagonistycznych jednocześnie. To właśnie sprawia, że jest tak wyjątkowy i wydajny. Mimo, że jest to bardzo dobrze przebadany i bezpieczny rodzaj treningu, jak w każdym sporcie, tak i w tym przypadku istnieje lista przeciwwskazań, przy których taka forma treningu nie jest zalecana.


W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych ze wskazaniami lub przeciwwskazaniami do elektrostymulacji, należy skonsultować się wcześniej ze swoim lekarzem lub fizjoterapeutą.


PRZECIWWSKAZANIA


Przeciwwskazania do treningu EMS dzielimy na dwie grupy.


Pierwsza to przeciwwskazania bezwzględne, które eliminują Cię z treningu EMS ze względu na poważne zagrożenie dla Twojego zdrowia. Te przeciwwskazania to: Epilepsja, Rozrusznik serca, Metalowe implanty medyczne, Ciąża, Ciężkie zaburzenia krążenia krwi, Przepuklina pachwinowa lub brzuszna, Gruźlica, Choroby nowotworowe, Miażdżyca, Zaburzenia krążenia tętniczego krwi, Ciężkie choroby neurologiczne, Cukrzyca (typ 1 i typ 2) , Stany gorączkowe, Ostre stany chorobowe, infekcje bakteryjne i wirusowe, Ostre stany zapalne, Krwawienia i krwotoki, Tendencje do ciężkich krwawień - Hemofilia, Różnego rodzaju rany, stany zapalne, oparzenia, podrażnienia, egzemy w obszarze elektrod, Nieleczone wysokie ciśnienie, Arytmia, Stenty, Bypassy, które są w ciele krócej niż 6 miesięcy.


Druga grupa to przeciwwskazania względne. W tym przypadku skontaktuj się ze swoim lekarzem i spytaj go czy możesz korzystać ze średnio intensywnego treningu siłowego całego ciała z wykorzystaniem elektrostymulacji. Do tej grupy przeciwwskazań należą: Insulinooporność, Przebyte niedawno zabiegi chirurgiczne, Stenty, Bypassy dłużej niż 6 miesięcy, Ostre bóle kręgosłupa bez stwierdzonej przyczyny, Ostre nerwobóle, przesunięcia dysku, Implanty, protezy, która są w ciele dłużej niż 6 miesięcy, Choroby narządów wewnętrznych (np. nerek), Choroby sercowo-naczyniowe (choroby układu krążenia), Otwarte skaleczenia, rany, oparzenia, podrażnienia, Zatrzymanie wody w organizmie, obrzęki, Problemy z motoryką ruchu, Żylaki, Uzależnienia (alkohol, narkotyki, leki), Regularne zażywanie leków, SM


TRENING EMS PO CIĄŻY


W przypadku cesarskiego cięcia nie możesz rozpocząć treningu wcześniej niż 3 miesiące po zabiegu. Do tego aby rozpocząć trening wymagana będzie zgoda Twojego lekarza. Jeżeli chcesz zacząć treningi po naturalnym porodzie to musisz odczekać przynajmniej 6 tygodni. Dlaczego to takie istotne? Wynika to z konieczności zregenerowania się ciała po tak ważnym i wymagającym dla niego wydarzeniu jakim jest ciąża i poród. Pamiętaj, że do formy możesz wrócić w każdym momencie, a jeśli się przeliczysz i za szybko narazisz swoje ciało na poważny wysiłek możesz tylko sobie zaszkodzić. Bezpieczeństwo przede wszystkim. Najpierw zadbaj o regenerację, a potem o figurę ;)

Jeżeli karmisz piersią i wracasz do treningów po porodzie to zalecamy ściągnięcie mleka przed treningiem w celu zwiększenia komfortu ćwiczeń.


DROGA DO CELU


Ważnym elementem całej układanki jest cel jaki chcesz osiągnąć. Dobrze byłoby umieć go sprecyzować i określić w czasie, pamiętając jednocześnie o tym, że EMS nie jest magiczną różdżką i po 1 czy nawet 6 treningach nie zobaczysz spektakularnych efektów jeżeli nic więcej nie zmieni się w Twoim stylu życia. Pamiętaj o tym, że inne tempo zbliżania się do swoich celów będzie miała bardzo otyła osoba chcąca zrzucić wagę, inne osoba szczupła dążąca do zwiększenia siły, jeszcze inne osoba, której celem jest zmniejszenie obwodów, a jeszcze inne ktoś, kto chce ćwiczyć aby po prostu czuć się sprawniejszym lub np poprawić kondycję. Nie sugeruj się opowieściami o innych ludziach pokazywane w social mediach. One pokazują jedynie co da się osiągnąć ale nie są gwarancją, że Ty osiągniesz taki sam czy większy efekt w takim samym czasie. Dla jasności, nie oznacza to, że tego nie zrobisz :) Być może osiągniesz swój cel szybciej. Pamiętaj, że w drodze do celu ważne będą takie elementy jak:

  1. odżywianie - ono na prawdę jest najważniejsze w kontekście celi sylwetkowych i sportowych

  2. nawodnienie - dla odpowiedniego funkcjonowania i szybszego osiągania celów sylwetkowych i sportowych niezbędne jest picie minimum 2 litrów wody

  3. regeneracja - jest ona niezwykle ważna zwłaszcza w przypadku EMS. Są różne strategie dotyczące snu jednak w skrócie można powiedzieć, że ważne jest abyś przeznaczał 6-7 godzin na sen. Na pewno zauważysz olbrzymią różnicę w wypoczęciu swojego organizmu jeżeli w nocy nie będzie w Twoim pomieszczeniu włączonych świateł (w tym lampek z telewizora, budzika etc.), a godziny zasypiania będą oscylowały w okolicach 21 - 22:30. Najważniejsze jednak to przeznaczyć odpowiedni czas na sen. Niezwykle ważne jest abyś przez 36-48 godzin od treningu EMS nie planował dużego wysiłku fizycznego takiego jak trening na siłowni, mecz piłkarski czy intensywny trening np piłkarski. Może to skutkować bardzo silnym przemęczeniem.

  4. odpowiedni trening - bardzo ważne jest dopasowanie treningu do potrzeb i celu

  5. NEAT - codzienna spontaniczna aktywność fizyczna - to ile robisz kroków, czy jeździsz windą czy chodzisz po schodach, wybierasz rower czy autobus, rozmawiasz przez telefon na stojąco czy na siedząco etc.

  6. systematyczność - słowo klucz w dążeniu do celu. Nie możesz oczekiwać, że Twoje ciało czy osiągi zmienią się same. Jeżeli poświęcasz na trening 20 minut w tygodniu to zadbaj chociaż o to, aby trening przeprowadzony był na 100% Twoich możliwości i faktycznie co 7 dni.


UMÓWIENIE TRENINGU


Jeżeli masz już pewność, że nie masz przeciwwskazań, lub posiadasz zgodę lekarza oraz masz określony cel przyszedł czas na umówienie spotkania. Możesz do nas napisać poprzez formularz dostępny na stronie, wysłać email na adres ems.trener@gmail.com, zadzwonić pod numer 886 17 17 18 lub napisać do nas wiadomość na whatsapp lub prywatną wiadomość na naszych social mediach. Wybierz odpowiednią drogę komunikacji i nie zwlekaj :) Pamiętaj, że możemy ćwiczyć w Salonie Urody BiS w Warszawie lub w wyznaczonym przez Ciebie miejscu. Cena treningu próbnego to 19zł. Gdy się spotkamy trener poprosi o podpisanie klauzuli informacyjnej RODO, niezbędnej z punktu widzenia przepisów o danych osobowych oraz karty przeciwwskazań potwierdzającej, że zapoznałeś się z przeciwwskazaniami i możesz bezpiecznie ćwiczyć.


PRZYGOTOWANIE DO TRENINGU


Kiedy będziesz miał już wyznaczony termin treningu przede wszystkim zadbaj o punktualność. To ważne, bo jeżeli trener ma po Tobie kolejny zapis, a Ty się spóźnisz trening zostanie skrócony, a cena nie ulegnie zmianie.

Na około 30-60 minut przed treningiem wypij 0,5L wody. Co najmniej na dwie godziny przed treningiem nie pij kawy ani innych napojów energetyzujących zawierających kofeinę, guaranę etc. Ważne jest aby zrozumiał, że trening EMS mocno oddziałuje na układ nerwowy i mięśniowy i jest to zupełnie inny impuls dla naszego ciała niż trening konwencjonalny dlatego nie próbuj kombinować z przedtreningówkami. Te suplementy nie mogą być stosowane w przypadku treningu EMS i co więcej zupełnie nie są potrzebne.

Postaraj się nie jeść posiłku tuż przed treningiem, ani nie ćwiczyć na czczo.

Nie wolno ćwiczyć na kacu, ani pod wpływem alkoholu, narkotyków czy sterydów. BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM!

Aby trening mógł się odbyć będziesz poproszony o przebranie się w specjalistyczną bieliznę Miha Bodytec. Możesz ją wypożyczyć bezpłatnie w ramach treningu próbnego lub zakupić. Będzie Ci ona potrzebna do dalszych treningów. Niektóre karnety zawierają ją w cenie.

Możesz ćwiczyć na boso lub w obuwiu sportowym - chodzi o to, abyś czuł komfort stabilnej pozycji (Prawdopodobnie mocno się spocisz). Jeżeli będziemy ćwiczyć w naszej siedzibie obuwie nie jest Ci potrzebne ponieważ ćwiczymy na specjalistycznych matach antypoślizgowych.


PRZEBIEG TRENINGU


Jak wygląda trening EMS? Trening próbny nieznacznie różni się od treningu karnetowego. Trening próbny trwa do 15 minut i jest wzbogacony o program przyzwyczajania Twojego ciała do impulsów. Wymaga to 2 krotnego ustawiania mocy elektrod, co ma wpływ na zmniejszoną efektywność treningu. Gdy decydujesz się na stałą współprace ustawiamy elektrody jednorazowo i zapisujemy ustawienia na spersonalizowanej pod Ciebie karcie magnetycznej. Wszystkie postępy treningowe będą na niej zapisywane i powrót do ustawień z poprzedniego treningu będzie zajmował nam w przyszłości dosłownie kilka-kilkanaście sekund. Trening karnetowy trwa około 20 minut.

Zanim jednak rozpoczniemy trening, trener musi przygotować sprzęt. Ty przebierasz się w bieliznę miha bodytec, a trener dobiera paski na ramiona, uda, pas biodrowy i kamizelkę odpowiednie dla Twojej sylwetki oraz po wcześniejszej ich dezynfekcji namacza je wodą. Kolejnym krokiem jest założenie wyżej wymienionego stroju na trenującego. Następnie podłączamy przewody do elektrod oraz główny kabel i-connect łączący trenującego z maszyną do elektrostymulacji.

Trener wybiera odpowiedni program, omawia wszystkie aspekty techniczne przebiegu treningu poczym ustawia napięcie na elektrodach w oparciu o komunikację z trenującym. W treningu próbnym pierwszy taki etap to program przyzwyczajania do impulsu który trwa mniej więcej 2 do 4 minut. Następnie włączany jest trening próbny omówione są różnice techniczne i ponowne ustawienie elektrod. Trener pokazuje Ci jakie ćwiczenia będą wykonywane i na bieżąco pomaga wykonywać trening w odpowiednim tempie i z zachowaniem bezpiecznej techniki. Po zakończeniu treningu trener odczepia elektrody i zdejmuje paski, i kamizelkę.


Na koniec pozostaje Twoja decyzja. Możesz zapłacić 19 zł i zakończyć na tym lub podpisać umowę na dłuższą współpracę i trenować jak mistrzowie - efektownie i efektywnie bez straty czasu! Pragniemy pomóc Ci osiągnąć Twój cel!

23 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

コメント


bottom of page